Dr hab. Krystyna Rymarczyk jest psychologiem ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii, dr nauk biologicznych, profesorem na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie. Naukowo interesuje się mózgową organizacją procesów emocjonalnych oraz neurobiologicznym podłożem rozwoju człowieka i zaburzeń neurorozwojowych. Jest autorką wielu artykułów badawczych o zasięgu międzynarodowym, jak i polskich publikacji o charakterze przeglądowym. Obecnie prowadzi liczne webinaria, podczas których popularyzuje wiedzę o mózgu.
Rozmowa z nią otworzy moonkowy kurs. W module #1 Ciało – mózg – relacje opowie o tym jakim zmianom podlegają ciało, mózg i relacje dojrzewającego dziecka. Jak zmiany te wpływają na zachowanie nastolatka i w jakim stopniu są od niego zależne.
dr n. hum. Konrad Ambroziak na co dzień pracuje z nastolatkami, młodymi dorosłymi i osobami dorosłymi. Jest terapeutą poznawczo-behawioralnym, superwizorem terapii poznawczo-behawioralnej, terapeutą motywującym, superwizorem i trenerem Dialogu Motywującego, terapeutą ACT, członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Polskiego Towarzystwa Dialogu Motywującego oraz Stowarzyszenia ACBS Polska. Wykłada w szkołach terapeutycznych (współpracuje między innymi z Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej). Superwizuje pracę zespołów (między innymi warszawskiej poradni specjalistycznej Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii MOP). Jest autorem artykułów i książek dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz problemów etycznych i społecznych.
Podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w module #4 „Złóż sobie nastolatka – instrukcja.” Pomoże urealnić swoje oczekiwania odnośnie dojrzewającego dziecka, zaakceptować rodzicielskie zagubienie i zmniejszyć obawy.
Tosia @wdz.dla.zaawansowanych jest psycholożką, nauczycielką przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie (WdŻ) oraz edukatorką seksualną.
Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkołach ponadpodstawowych oraz edukuje w internecie. Jest również autorką artykułów m.in. dla Newsweek Psychologia Nastolatka oraz Dzieci są ważne (natuli). Na swoim profilu recenzuje książki w temacie swoich zainteresowań, a także, poprzez mądre treści, wspiera rodziców, którzy chcą świadomie dbać o rozwój swoich dzieci.
Podzieli się swoją wiedzą i praktyką z pracy z młodzieżą w module #2 „Na górskiej kolejce rozwoju seksualności.” Dowiesz się dlaczego lepiej rozmawiać przed, niż po fakcie. Jak takie rozmowy prowadzić i co jest w nich ważne.
Bartek Chaciński jest redaktorem działu kultury „Polityki”, dziennikarz muzyczny, członek Rady Języka Polskiego. Współpracuje z Polskim Radiem, prowadzi blog muzyczny Polifonia. Opublikował m.in. serię „Słowników najmłodszej polszczyzny” (Znak) oraz książkę „Wyż nisz” o tym, gdzie się podziały subkultury młodzieżowe. Zajmuje się kwestiami współczesnego języka młodzieżowego i kulturą popularną (komiks, gry, telewizja).
Podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w module #3 „Boomerzy i zoomerzy w popkulturze.” Dowiedz się skąd dzieci czerpią pomysły na to, jak byś wyjątkowymi. Zrozumiesz też jak działa świat subkultur, mody, influencerów i świat cyfrowy.
Joanna Szulc psycholożka, socjolożka i dziennikarka. Prywatnie mama nastolatek. O dzieciach wie właściwie wszystko: od karmienia piersią, przez rozwój, kryzysy aż po wychowanie. Właścicielka aksamitnego głosu z zaraźliwym ciepłem w sercu. Dzięki niemu nie tylko skutecznie pomaga, ale również daje wsparcie i przegania poczucie osamotnienia. Zawodowa pomagaczka gdy pisze, rozmawia czy udziela wsparcia psychologicznego dzieciom, nastolatkom i rodzicom.
Joanna będzie w Twoim imieniu zadawać ekspertom wszelkie pytania, które nurtują rodziców. Będzie szukać odpowiedzi, oczekiwać wskazówek, prosić o zrozumiałe wyjaśnienia skomplikowanych problemów.
Anna Kosater psycholożka i seksuolożka i psychoterapeutka w trakcie certyfikacji. Anna to wulkan energii. Nie przestaje się uczyć, choć już jest mózgowcem. Wykłada na SWPS-ie, szkoli nauczycieli, wspiera w terapii dzieci i dorosłych. Na co dzień widzi świat oczami nastolatków i pomaga rodzicom go zrozumieć. Każdego dostrzega z uwagą i empatią.
Anna Kosater z czułością i profesjonalizmem zaopiekuje się uczestnikami kursu. Podzieli się praktycznymi radami, jest autorką ćwiczeń i będzie towarzyszyła rodzicom moderując grupę wsparcia i odpowie na większość pytań (podczas sesji live). Zapewni opiekę psychologiczną i trzeźwy osąd.
Dojrzewanie jest zaskakujące – mnożące się problemy, częste zmiany decyzji, wybuchy emocji, rozjazdy w komunikacji, od słowotoku po nieznośne milczenie. Psychoterapeuta dr Konrad Ambroziak, który z młodzieżą pracuje od 15 lat, wyjaśni ci, dlaczego dokładnie tak powinien wyglądać ten czas w życiu, jak dostrzegać w nim piękno i radzić sobie z wyzwaniami rodzicielstwa.
W tej części kursu pomożemy Ci ćwiczyć wytrwałość w próbach szukania różnych dróg dotarcia do dziecka i budowania z nim relacji.
W tym module będziesz mógł/mogła urealnić swoje oczekiwania odnośnie dojrzewającego dziecka, zaakceptować rodzicielskie zagubienie i zmniejszyć obawy.
Wszystko to, aby dać sobie i dziecku więcej empatii w tym nie zawsze łatwym okresie życia.
Każde pokolenie ma swój język, filmy, zabawy i muzykę. W tym module o popkulturze opowie nam Bartek Chaciński wybitny dziennikarz muzyczny, redaktor działu kultury „Polityki”, członek Rady Języka Polskiego. Opublikował m.in. serię „Słowników najmłodszej polszczyzny” (Znak) oraz książkę „Wyż nisz” o tym, gdzie się podziały subkultury młodzieżowe.
Pomoże Ci on zrozumieć, skąd dzieci czerpią pomysły na to, aby być wyjątkowymi. Uświadomi nam, w których miejscach świat dorastającej osoby jest podobny do czasów, w których dorastaliśmy my rodzice, a w jakim przekazie jest zupełnie różny. Zrozumiesz, jak działa świat subkultur, mody, influenserów i świata cyfrowego.
Dzięki tej wiedzy, będzie Ci łatwiej nawiązać z dzieckiem relację, rozmawiać o bezpieczeństwie w sieci i inspirować do krytycznego myślenia.
Ta część kursu jest o płciowości, cielesności i relacyjności. Nasza ekspertka, edukatorka seksualna Tosia z profilu @WDŻ.dla.zaawansowanych przeprowadzi Cię przez temat seksualności dojrzewającego człowieka.
Dowiesz się dlaczego rozmowy z dzieckiem o seksualności, powinny wyprzedzać doświadczenia z nią związane. Jak takie rozmowy prowadzić i co w nich jest ważne. Dzięki różnym zadaniom z tego pakietu będzie ci łatwiej zrozumieć swoje własne zawstydzenie, a także trudności i obawy związane z obserwowaniem dziecka podczas tej szalonej przejażdżki jaką jest czas rozwoju seksualności.
Nabierzesz pewności w rozmowach z dzieckiem tak, żeby wzmacniać jego samoocenę i ciałopozytywność.
W pierwszej części kursu dowiesz się jakim zmianom podlega mózg, ciało i relacje dojrzewającego dziecka. Dowiesz się jak te zmiany wpływają na zachowanie nastolatka i czy on sam może nad tym panować?
Skorzystamy z wiedzy i doświadczenia prof. Krystyny Rymarczyk psycholożki ze specjalizacją w zakresie neuropsychologii. Dzięki jej wiedzy my rodzice znajdziemy odpowiedzi na większość pytań zaczynających się od „dlaczego nastolatek?…”
Dodatkowo, dzięki ćwiczeniom będziesz mogła/mógł przyjrzeć się zachowaniom nastolatka z dystansu, bez oceniania dziecka – w większym zrozumieniu, że ten chaos dojrzewania, jest trudny również dla niego.
Robimy to, żeby nie tracić relacji z dzieckiem i towarzyszyć mu w trudach dojrzewania.